Forside

Om spillet

Hvor mange forskellige gode og dårlige ting?
Zombierne er de dårlige ting og menneskerne er de gode.

Hvordan bevæger tingene sig?
Hovedkarakteren, som er ham i den røde, står i venstre side af skærmen. Han står stille. Hertil kommer zombierne og de andre overlevende gående ind fra højre side, og mod venstre. Der vil komme en eksplosions-lyd og når eksplosionen er færdig, forsvinder det element man har klikket på.

Hvad sker der når man klikker?
Spilleren skal klikke på zombierne for at få dem til at eksplodere, inden de kommer helt over til hovedkarakteren. Når spilleren klikker på en zombie og får den til at eksplodere, får spilleren 2 point. Hvis spilleren kommer til at klikke på en af de overlevende, eksploderer de også (det vil vi helst undgå!) og mister 4 point.

Sker der noget hvis man ikke klikker?
Hvis man ikke klikker på zombierne: Hvis zombien når helt over til hovedkarakteren, så mister man et liv og zombien river i hovedkarakteren. Hvis man ikke klikker på de overlevende: Det er meningen, man ikke skal klikke på de overlevende. De skal gerne nå helt over hovedkarakteren. Der kommer en lille ”jaaa!”-lyd, når en overlevende når over til hovedkarakteren, og spilleren får 4 point.

Hvordan forsvinder ting når man klikker på dem?
En eksplosion vil dække hele zombien/den overlevende, og når eksplosions-animationen er færdig, er zombien/den overlevende væk (faded ud af skærmen).

Hvordan vil du vise tid, point og liv?
Jeg vil have tiden i toppen af venstre hjørne, som et lille ur eller tidsglas. Liv, har man 4 af til at starte med og det skal være i midten, også i toppen af siden. Point vil blive vist i toppen af venstre hjørne.

Hvordan taber og vinder man spillet (hvor mange point/liv)?
Spilleren taber, hvis alle 4 liv er tabt. Hertil kommer en ”Game Over”-slutskærm. Man vinder, hvis man ikke har mistet alle sin liv når tiden er gået (spillet vare 1 minut), og hertil kommer en ”You Win”-slutskærm. Hertil vil det også indgå hvor mange point man optjente. Hvis muligt, vil jeg så her også have en knap, der hedder ”Vil du prøve igen?”, hvis spilleren gerne vil se, om de kan optjene flere point i et nyt spil.